wimdewereldrond.reismee.nl

Het broeikaseffect is begonnen in Singapore

Ik ben in Singapore, het is 11 uur 's avonds en het warm en vreselijk vochtig. Zoals de titel als zegt, het is hier een sauna, ik zweet met werkelijk kapot. Neem van mij aan, stop met al die rapporten, kijk niet meer naar het gat in de ozon laag, maar laten alle wetenschappers naar Singapore komen.

Maar voor in naar Singapore ging ben ik eerst dinsdagavond lokale tijd naar Londen gevlogen. Routine vluchtje, niks aan de hand, de sloof vloog met 2 vingers in zijn neus het kanaal over. Ik logeerde in het Ibis hotel, en volgens de beschrijving makkelijk met een bus te bereiken, 1,5 km van Heathrow, dus maar 10 minuten rijden zou je denken. Maar (er is altijd een maar), de lokale sjoof had besloten een airport siteseeing tour te organiseren. Op zich niks mis mee, maar als je om 22.00 lokale tijd aankomt, het stikke donker is en je de volgende morgen vroeg weer naar het vliegveld moet, zit je daar niet op de wachten. Bovendien is de afstand tussen de verschillende terminals ongeveer zo groot als Schiphol, Rotterdam-The Hague airport en vliegveld Eindhoven, dus kan je voorstellen hoe lang deze man er over deed. Goed, na een uur werd ik gedropt bij Ibis, wat ik na het zien van de kamer gelijk omdoopte in het Gribis hotel. Ik weet niet wat ik heb met Londense hotels, maar op de een of andere manier hebben we geen klik.

De volgende morgen fris en vrolijk naar Singapore, met Sinngapore Airlines, een vlucht van 12 uur ruim. En zoals ik al eerder vertelde, van de service, het eten en comfort van Aziatische luchtvaartmaatchappijen kunnen Europese en Amrikaanse ondernemingen wat leren, Heerlijk, zo is een vlucht redelijk snel voorbij.

Aangekomen in Singapore met de metro naar het hotel (en inderdaad hier hebben ze ook een OV-chipkaart), waar ik badend in het zweet mj aan de balie melde. De 2 mannen er achter keken me aan alsof ik zoljuist het kanaal was overgezwommen, zo vochtig was. Tasje afgegeven (het was 10 uur in de morgen en mijn kamer was nog niet beschikbaar) en direct Chinatown in. Leuk, allemaal Chinezen (wellicht komt daar die naam vandaan), overal kun je eten en drinken en ze verkopen echt de grootste zooi. Hoogte punt is een Budhatempel uit 2008, mooi en relexad, Zo ben ik tot een uur of 4 lekker door Chinatown heen gelopen, om vervolgens mijn kamer te betrekken. Geweldige kamer, modern hip, maar terwijk ik zo om me heen zat te kijken miste in wat. De douche!!!!. Waar hadden ze die verstopt, ik kreeg weer een dejavu van Fiji. En ineens zag ik mijn bad met douche......, buiten om het terras. M.a.w. 's ochtends kan de hele buurt me zien badderen. Nou ja, zal wel dacht ik, echter na goed kijken was er ook ee douche en was naast mijn bed. Gelukkig (of jammer). Na jou, doet er niet toe.

Vanavond naar de Singapore river gelopen, met allemaal restaurants en barren, geweldig daar, morgen weer.

Ik bliif nog 1 dag, zaterdagochtend vlieg ik naar Auckland. In het vliegtuig naar Singapore vroeg ik me me af of mijn lichaam dat wel trekt de komende 3 weken. Eerst een uur terug, de volgende dag 8 uur vooruit, 2 dagen later 3 uur vooruit, 2 weken later 24 uur terug en een week later weer 12 uur vooruit. Nou ja, ik merk het eind november wel.

Het gaat jullie goed, fijn te horen dat de spitsstrook op de A12 bij Zoetermeer open is, kan bijna niet wachten tot ik terug ben.

Reacties

Reacties

Bedrog

Scherp?

@bedrog

Zou ik geweest zijn, maar helaas, last van een jetlek

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!