wimdewereldrond.reismee.nl

Ik ga bijna weg

Over een aantal dagen is het zover, dan ga ik eindelijk weg. Volgens mij heb ik alles wel voorbereid, en wat ik mis lukt onderweg wel. Wij in Nederland zijn altijd van mening dat als we de grens bij Hazeldonk bij Belgie oversteken, we gelijk afgesneden zijn van enige vorm van beschaving, en dat de wereld geregeerd wordt door bananenrepublieken. Daar is niets te koop, de zorg heeft het nivo van Klaziena uit Zalk en Jomanda nog niet overschreden, en de supermarkten zijn schaars en verkeren nog in het stadium van de Gruyter, Simon de Wit en Jamin. Dat onze medemens het overleeft buiten de Nederlandse grenzen is voor velen een raadsel.

Helaas, indien iemand nog in bovenstaand verhaal gelooft, moet ik hem of haar toch teleurstellen. Met wat misplaatste arrogantie durf ik te stellen dat ik redelijk veel van de wereld heb gezien, en kan vertellen dat in de meeste afgelegen oorden op de wereld van alles te koop, verkrijgbaar en te beleven is. Uit eebn rijke ervaring zal ik een paar voorbeelden putten:

In de jungle van het Amazone woud, ver weg van de beschaving, is gewoon bier te koop (daar is wel een monopolie op, want even een biertje bij de buren halen is er niet bij natuurlijk, wellicht iets voor de NMA), komt er zelfs warm water uit de kraan, en is er elektriciteit.

Een bezoek aan de Masai stam in Kenia liet zien hoe deze mensen op primitieve wijze in kleine hutjes leefden, zonder enige vorm van luxe goederen, gewoon zitten op je hurken en slapen op de grond. Echter, het bereik van een mobiele teelfoon was maximaal, blijkbaar stond er vlak in de buurt een zendmast te twitteren.

In de woestijn van Jordanie geslapen in een bedoienentent. ver van de wereld, voorraden mee, de hele middag door de woestijn gereden. Wat een reis, ver van de beschaving, wie ging ons vinden als we zonder water kwamen te zitten. De volgende morgen, na een vreselijke nacht (je doet natuurlijk geen oog dicht), was iedereen klaar om weer door de woestijn terug naar de beschaving te gaan. Wat bleek, achter de tent was een geasfalteerde weg, die rechtstreeks naar Aman ging.

Zo kan ik nog wel even doorgaan. Moraal van het verhaal is dat er tegenwoordig bijna overal beschaving is, en wat ik niet heb kan ik dus regelen of kopen.

Via deze weblog zal ik regelmatig, indien mogelijk, laten weten wat ik onderweg allemaal beleef. Ook zal ik fotoos op deze website plaatsen. De route die ik volg is op de kaart te zien, maar zal hier globaal mijn reisplan aangeven.

3 oktober: Amsterdam - Londen

6 oktober: Londen -Hong Kong

10 oktober: Hong Kong - Perth

23 november: Melbourne - Christchurch

23 december: Auckland - Nadi (Fiji)

8 januari: Nadi - Honolulu

15 januari: Honolulu - San Francisco

21 februari: New York - Londen

Tot zover mijn eerste blog, zodra ik in Londen of Hongkong ben, kom ik weer in de lucht

Gr, Wim

Reacties

Reacties

de DIKKIES

We hebben je verhaaltje gelezen en het was
interessant,tot de volgende keer

de DIKKIES

DJ Underground

Ik mis Bowser ook meer, denk ik. Voorlopig is q3, q4 en q1 voor mij. Misschien kunnen ze je in Azië een balletje leren slaan. Veel plezier, ik zal op oudejaarsavond de Eisbähr voor je draaien...

Wim

Ok, ik heb de Eisbähr op de Ipod staan. Luister op Fiji, 11 uur eerder, en denk dan dat DJ Underground zijn apparatuur aan het installeren is. Nogmaals, ik weet het salo bij Ed, dus niet stiekum met een ander van onze kaart squashen.

Ed van Houtrust Squash

Sjonge jonge Wim, een reisverslagje op het web...
Ziet er 10 keer zo gelikt uit als de officiele website van
houtrust. Affin ieder z'n vak of is TND media voor je bezig
geweest. Ik hou DJ Underground in de smiezen. Voorlopig
is hij nog niet vreemd geweest.

Wieltjes

Ruim een plaatsje in op je kalender om naar onze Owimpische Spelen 2016 in Madrid te komen.Kan wel merken dat ik er al een tijdje uit ben. Ik ken Bowser en de Eisbähr niet.
Vergeet je paspoort niet.

de DIKKIES

Hallo Wim
Zo als jij je daar vermaakt hebben wij hier de indruk
dat wij in de derde wereld wonen, maar voor de rest gaat het hier zijn gangetje, iedereen is nog gezond
en we zullen wel kijken hoe je volgende hotel er uit ziet
opde computer. Nou veel plezier en tot het volgende berichtje

Groetjes van d4e DIKKIES

de DIKKIES

Hallo Wim
We hebben je berichtje gelezen en het is een mooie aquarium met mooie plaatjes, we zitten hier met de atlas en het boekje over AUSTRALIE op tafel en kunnen we de reis volgen waar je naar toe gaat.
veel plezier en gezond weer terug.

groetjes van de DIKKIES

de DIKKIES

Hallo Wim
We hebben je verhaaltje gelezen en dat vroeg opstaan valt wel mee.Daar tegenover staat dat je in je tent uit kan slapen, nou veel geluk in de bush-bush en kom er weer veilig uit
de DIKKIES

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!