wimdewereldrond.reismee.nl

Londen overleefd

Zo, de eerste 3 dagen zitten erop, ben met een stofkam door Londen heengegaan. En nog niet alles gezien. Het is nu ca. 10 uur, en mijn vlucht naar Hong Komg vertrekt pas om 18.00, dus ik heb nog even tijd om als laatste Westminster Abbey ta gaan bekijken. En dan nog heb ik niet alles gezien, maar uiteraard wel alles wat je zou moeten zien.

Volgens de lonely planet was 1 van de highlights de typische Engelse pub's, wel die kon ik 30 minuten na mijn aankomst in mijn hotel afvinken. Wat betreft mijn hotel, ik begrijp nu waarom toen ik dit boekte alleen de buitenkant op de website te zien kreeg. Mijn kamer was niet v eel groter dan een diepe gangkast met een douche. Voor 3 dagen is dat uit te houden, echter langer trekt een mens niet.

Ook mijn eerste verhaal over de bananenrepublieken werden weer eens bewaarheid. In Nederland wordt al jaren lang gediscussierd over de invoering van de ov-chip kaart. Kabinetten zijn er bijna op gevallen, ministers bijna afgetreden, en wat denk je........, 100 km over de Noordzee hebben ze het systeem al lang draaiende. Het werkt zonder enig probleem, zelfs ik had na 1 minuut door. Maar ja, waarom zou je iets kopieren, als je daar zelf jarenlang ambenaren mee bezig kan houden. Ook het betalen met je credtit card in bar, restaurant etc. Alles kan er mee betaald worden, ze hebben een mobiel apparaat en met pincode rats je het er zo doorheen. Wij in Nederland zijn in het stadium 'Pinnen mag'. We hebben nog een lange weg te gaan.

ik ga het niet hebben over alle mooie dingen die je hier kunt zien, dat gaat te ver. 1 ding wil ik er wel uit halen. Het Tate Modern, een must volgens de gids voor alle liefhebbers van moderne kunst. Nou ben ik in Madrid wel eens verrrast door een zekere Bruce Nauman in het Reine Sofia museum. Hoeveel onzin kan iemand bij elkaar zetten. Maar zoals altijd in het leven,het kan altijd gekker (records zijn er om gebroken te worden toch?). Hier ging het niet zozeer om 1 kunstenaar, maar meer over de narigheid dus ze soms hadden verzonnen. Een paar voorbeelden: Een enorme tafel met 4 stoelen waar je onderdoor kon lopen, 4 hoover stofzuigers naast elkaar en een dame die 1000 zilveren spulletjes zoals messen vorken borden had platgewast en ze nu allemaal via een draad aan het plafond boven de grond liet hangen. Maar het hoogtepunt was een ordinaire rechthoekige huis, tuin en keukenspiegel, die vastgeplakt was op een even zo groot schilderijdoek. Het kunstwerk had geen naam, maar er naast stond de tekst 'Mirror on canvas'. Goh........

Tenslotte toch nog even het weer. Na 2 dagen redeljke zonnetje was het gisteren eindelijk raak. Druilregen (en vandaag ook trouwens). Wat triest wordt dan zo een stad.

Tot zover een kleinde opsomming uit Londen. Zoals eerder gezegd, over 8 uur vertrek in naar Hong Kong. Ben benieuwd in welke bananenrepubliek is daar weer terecht kom.

Gr, Wim

Reacties

Reacties

Sil

Leuk om te lezen, de Kulkjes wachten met spanning af naar het volgende verhaal!

de DIKKIES

nou Wim
het was een prachtig verhaal en verder een goede vlucht naar Hongkong,en hier is alles nog OK
Groetjes van de DIKKIES

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!