wimdewereldrond.reismee.nl

Rokjesdag in Darwin

Wijlen Martin Bril zou lyrisch geworden zijn, maar volgens mij was het gisteren rokjesdag in Darwin (ik denk overigens dat het hier gezien de temperatuur, 30C, elke dag wel rokjesdag is). Wat een rokjes, en de meeste zijn nog te heet gewassen ook.

Zoals je merkt ben ik in Darwin. Gisteren om 19:00 geland, en om 20:00 Darwin in. Wat een verschil met Perth. De rust en koelte werd ineens ingeruild door hitte en drukte. Deze stad zit vol backpackers, en het is Llortet de Mar in Madurodam formaat. Wel gezellig, maar na 1 dag heb je het wel gezien, dus blij dat ik morgen (als ze me komen ophalen) aan mijn Crocodile Dundee walkabout begin. Ik heb nu alles, heb zelfs een waterfles gekocht.

De reis naar Darwin was ook wel wat apart. Zittend op het vliegveld komt er een oude dame uit Engeland (ze kon zo de oma zijn uit de oude TV-serie ' Golden Girls') bij mij aan tafel zitten en begint alleen maar narigheid te spuien over de het vliegveld. Ze moest haar eigen rolstoel duwen, niemand hielp haar, boardingpass kwijt, Australie was niks, maar Engeland ook niet. Na een kwartier kreeg ik een enorme drang om wat de gaan kopen, zodat ik van dat gezanik af was, maar gelukkig, haar vliegtuig naar Sydney vertrok. Uiteraard moest ze zelf haar rolstoel duwen.

Daarna op weg naar Darwin, om te landen op Darwin International Airport. Dan denk je toch aan een Schiphol, Heathrow of een Chicago O'Hare. Niets van dit alles. De laatste keer dat ik op een dergelijk vliegveld ben geland is Santorini International Airport. Daarvan herinner ik me dat de sjoof tijdens de landing volin de remmen ging, en tijdens zijn remwegeen bocht rechtsaf moest maken omdat de landingsbaan te kort was. Nou, zogroot is dit vliegveld dus ook. Ik ben benieuwd als hier eeneen jumbo 747-300, vol beladen, vertrekt,. Ik denk dat hij de hele vertrekhal omver blaast.

Van het vlieveld met een taxi op weg naar mijn hotel. Dit was de 3e taxi in Autralie en het begint me op te vallen dat geen van de sjoofs een autochtoon is. De man die me midden in de nacht naar mijn hotel in Perth bracht kwam uit Birma. Hele verhalen, was 3 keer getrouwd geweest, en had nu nog maar 3 vrouwen (heeft hij weer), 1 in Australie en 2 in Birma. De 2e sjoof kwam uit Somalie. Hij begon ineens over de narigheid in zijn land en dat ze een stabiele regering nodig hadden. Nou, dat heb ik ome Jan nou nooit horen zeggen. Uiteraard had deze man meerdere vrouwen. De man in Darwin kwam uit Slovenie. Ook meerdere malen getrouwd geweest, en nu een vrouw in Australie en 1 in de Oekraine. Wat is er mis met mij...........

Goed, morgen dus de bush in. Ik ben benieuwd, sowieso of ze me ophalen, er werd wat vaag over gedaan, maar ach dan zien we dan wel weer, heb ik een extra rokjesdag in Darwin

Reacties

Reacties

Directeur

Hee Ome Wim,

Nogal technisch weer zo te lezen in Darwin.
Als je dit leest ben je al weer uit de bush (of niet en blijf je er wonen). Eenmaal uit de bush kijk je opeens heel anders tegen het leven aan gok ik zo.
Affijn....het bier staat koud!

Cheers,

--Directeur

Directeur

Oh ja dat vergat ik je nog te vertellen. Je baas was genoodzaakt om de tent herfinancieren met een lening van 120 Mio....zal wel iets met jou reis te maken hebben denk ik zo.
Geniet er maar van nu het nog kan!

Cheers,

--Directeur

Wim

He mede-directeur, nogmaals dank voor het leesvoer. Het is in heel Australie nu technisch weer, dus ik kan het rapport overal lezen, ik denk dat ik het op de zeilboot naar het Great Barrier Reef doe, daar schijnt het weer het meest technisch te zijn. En ik begrijp die herfinanciering niet, mijn salaris wordt 6 maanden niet betaalt, dus dat zou toch een forse besparing moeten opleveren......, alhoewel, door een klein administratief foutje gaf Ordina me een zakcentje mee in september van bijna 1,5 keer mijn maandsalaris. Dus als ze dat met iedereen doen, dan begrijp ik de herfinanciering weer wel. Het gaat je goed, Wim

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!