wimdewereldrond.reismee.nl

Het regent in Los Angeles

Tja, het regent hier nu al dagen in Californie, dus maar een coffeeshop ingedoken om te schuilen,en zie, ze hebben internet tegen redelijke prijs. Gisteren weer eens in het donker geland, de vlucht had 2 uur vertraging vanwege het slechte weer. En volgens alle weerwiggelaars blijft het de komende dagen zo, sinds 15 jaar is het weer niet zo slecht geweest.

Los Angeles is groot, en alles ligt ver uitelkaar. Ikslaap in de wijk Hollywood, en dan denk je natuurlijk dat Tom Cruise je buurman is. Nou nee dus, dat valt zwaar tegen. Hollywood is een gewone wijk, zeg maar het Waldeck (voor Hagenezen wel bekend) van Los Angeles. Zelfs een beetje armoedig. Ik zelf zit nu op Hollywood Boulevard, je weet wel, de straat met al die strerren in het trottoir (Ik ben nog op zoek naar de sterren van Geer en Goor, maar de betreffende putdeksels nog niet gevonden), en ook dat is armoedig. Beetje vies, winkels voor 50% dicht, en je ziet bijna niemand. Nou, daar had ik toch wel een andere voorstelling van.

De reis van het vliegveld naar mijn hotel was ook wel bijzonder. Je kan, zoals in meer Amerikaanse steden, een share-ride nemen. Je deelt dan een klein busje met meerdere personen. Dat is beter dan het openbaar vervoer, en goedkoper dan een taxi. Bovendien zet het busje je voor de deur af. Iedereen dus. En ja, als al je mede passagiers in alle uithoeken van LA moeten zijn, wordt het een lange reis. En ken je het verhaal dat je altijd in de verkeerde rij bij de supermarkt staat? Mooi, dan weet je wie als laatste na 1 uur en 3 kwartier werd afgezet. Als ik uit Den Haag naar het zuiden rij, ben in na bijna 2 uur in Frankrijk!!!!!

Maar goed, de kamer is tof, helemaal Hollywood stijl, waar ik ook naar kijk, ik zie Marylin, dus ik slaap lekker. Morgen ga ik een tour door de stad doen, ik zie dan in1 dag alles wat er te zien valt ( en volgens mij heb je niet meer nodig, alleen de afstanden zijn zo groot dat je zelf een week nodig hebt). Ik ga naar Downtown (ga ik zelf zo ook, overigens), naar de stranden, naar Hollywood, en het hoogtepunt, langs de huizen van sterren, volgens de folder 45!. Nou ben benieuwd naar de optrekjes.

Goed, ik ga weer verder, groetjes uit een nat Los Angeles

Reacties

Reacties

de DIKKIES

Hallo Wim
We hebben je verhaaltje gelezen en wat het weer betreft hetis hier droog maar wel koud , maar je kunt alles bestellen behalve het weer ik zou zeggen ga gauw naar een zonnige streek

groetjes van de DIKKIES

Jessica

Hi Wim,

Wat een verhalen allemaal!....en helaas loopt je reis al bijna ten einde. Wat ging dat trouwens snel qua tijd. Ik heb iig genoten van je verhalen...(misschien een leuk reisboek schrijven?! :-)) en hoop dat je nog heerlijk zal genieten van je laatste weekjes. Zal wel een behoorlijke cultuurshock worden om straks weer in 'proppie' Nederland te zijn, maar volgens mij was het een geweldige belevenis om op terug te kijken.

Enjoy!

Groetjes,
Jessica

Directeur

Heee, Snuf & Snuitje......in een coffeeshop in LA? Het mot niet gekker worden daar met jou!
Hoe was de geur? Beter dan onze nederwiet???

Oh ja, nog ff een update van hiero, je see-ef-ooo gaat pleite....geef um groot gelijk.....en de coorperatie heeft er genoeg van....dit dat is killing

Cheers,

De Directeur

@Directeur

He Directeur, neem van mij aan, er wordt in LA geen grammetjes wiet legaal gerookt. Als je in contact komt met Amerikanen en ze komen er achter dat je uit Nederland komt, beginnen ze gelijk over hasj, wiet, coke, red light district, paddoos, abortus en euthenatie. Ze denken echt dat het een soort Wilde Westen bij ons is. Om maar te zwijgen over klompen, tulpen en molens. Ze denken ook dat we de hele dag met vingers in dijken zitten.
En ja, ik hoorde het over onze CFO. Hoe is het met jullie CFO. En zijn de jaarcijfers als gepubliceerd?

Gr, Wim

@Jessica

He Jessica, leuk dat je reageert. Hoe is het met jou en OFS? Ja, het zal echt wennen worden, ik ben al bezig met terugkomen naar Nederland, want ik ben nu op Curacao, Willemstad. En het stikt hier van de hollanders, inclusief hun broodje kroket en heineken. Brr, ik spreek gewoon nog engels, hoef ik me nog niet aan te passen.
Het is nog 14 nachten hier slapen, en dan moet ik naar huis. Had liever nog een paar maanden verder gegaan, totdat de lente echt in Nederland begint.
Doe iedereen in Nieuwegein (na ja dat kan natuurlijk niet letterlijk, maar je begrijpt wat ik bedoel) de groeten van me, en zie je begin maart.

gr, Wim

jessica

Haha! Dus je kan alvast weer een beetje wennen aan de nederlandse cultuur....fijn hoor! :-)
Als je weer in het land bent kom dan vooral gezellig langs dan zullen we je weer helemaal bijkletsen....en dan ligt er nog een leuk klusje voor je te wachten....speciaal voor jou bewaard ;-)

Groetjes van ons!

De Directeur

Heee Ome Wim,

Jaarcijfers zijn prima....en dat mag ik zomaar zeggen omdat we niet op die beurse beurs staan :-)
Maar ff zonder alle gekheid: Het gaat goed, erg goed zelfs. We gaan een jaartje overslaan.
Kom je weer langs als je geland bent en na de verjaardag van je Pa? Je weet ons te vinden.

Cheers,

De Directeur

@Directeur

He Directeur, zit toevallig in een internetcafe, en zie je berichtje voorbij komen. Goed te horen dat het zo goed gaat. Proficiat. Uiteraard kom ik, als ik terug ben, langs, leuk om jullie weer te zien, en benieuwd naar jullie verhalen. Doe iedereen de groeten daar van me.

gr, Wim

@Jessica

Ik heb dat al vernomen, helaas, ik ben alles kwijt over dit dossier, dus weet niet waar je het over hebt.

@Fransman

Tnx, wat temperatuur betreft, ja dan wil wel hier blijven, maar ik ga aan de kou wennen door iedere nacht de temperatuur van de airco 1 graad naar beneden bij te stellen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!