wimdewereldrond.reismee.nl

Nog 1 weekje

Nog 5 dagen, en dan vlieg ik terug naar Nederland. Ik ben al bezig alle klisjees uit de kast te halen, maar die bewaar ik voor mijn laatste blog op Curacao.

De afgelopen week verder gegaan met inburgeren, en echt, wat kost dat een moeite, maar ik ontkom er niet aan. De beste koffie schenken ze nu eenmaal bij koffietent Douwe Egberts (hebben ze ook broodjes kaas, Old Amsterdammer), Amstel Bright is toch een lekker biertje, een voor lunch een goede uitsmijter, ja die was heerlijk. En ik geef toe, ik lees soms de Telegraaf. Maar ik probeer me te verzetten, want ik heb nog steeds geen hutspot met klapstuk of babi ketjap gegeten (typische maaltijden uit het Caribisch gebied), dat gaat echt te ver, ik krijg het mijn mond niet uit of in. Bovendien, na 6en is de daghap toch al uitverkocht, de (of is het nou weer het) klapstuk is werkelijk niet aan te slepen. Je vliegt er 9 uur voor, betaalt 100den euroos voor je vliegticket, maar je kan thuis wel vertellen dat de hutspot maar 10 naffels is, 4 euro. Ja, zie dat maar eens te vinden in Nederland.

De afgelopen week met wat tochtjes het eiland verkent. DIt gedaan met de heer Peter Trips (dacht dat Trips zijn achternaam was, maar zo heet zijn bedrijf). Hij doet het toerje 4 keer per week, al 14 jaar, dus het rondje heeft hij al bijna 3000 keer gereden, en de verhaaltjes al bijna 3000 keer verteld (niet dat je daar iets van merkt :)). Maar goed, we zijn naar de wijk Jan Thiel gereden (staan gewoon huizen, wat daar nou bijzonder aan is weet ik niet, is gewoon kijkduin), vervolgens het Spaanse water (Jachthaven), om vervolgens wat landhuizen te bezoeken. Lunchen deden we aan de noordkant van westpunt (ja ingewikkeld he) om vervolgens de middag op het strand Grote Knip door te brengen. Nou, als je dat hoort vervwacht je een echt strand, aangezien er ook een Kleine Knip is. Is wil niet weten hoe groot Kleine Knip is, maar groter dan een zandbak kan het niet zijn, gezien de omvang van Grote Knip. Paar dagen later naar het Christoffelpark geweest, ze houden daar heel veel bomen, wat herten uit Venezuela, leguanen, hagedissen en witte orchideeen. Boeiend he? En ze hebben daar ook een grot die je daar kan bekijken (en dat is dus een grot, meer niet, maar iedereen gaat er dan in en fotoos maken, de meest stompzinnige vragen stellen over, ja, die grot, en het is gewoon een huis, tuin en keuken grot, maar je bent in het buitenland, dus zal het wel bijzonder zijn), en tenslotte indianentekeningen.

Vorige week ook contact opgenomen met een vriend van me, die hier woont, Rick. Erg leuk, vertelt me van alles over het eiland, en ben zelfs op zijn verjaardagspartijtje geweest vrijdagavond, die gevierd werd bij zijn schoonvader. Gisteren (zondag), met Rick en zoon Sergio rond het eiland gereden, wat strandjes, barretjes en een echte pier bezocht.

En dan zijn er ook celebreties op het eiland. Ik had mijn portie in Hollywood natuurlijk wel gehad, maar die vielen toch in het niet met onze Nederlandse helden. Daar liep zomaar Lee Towers voorbij. En hij was niet alleen, nee, mevrouw Towers was er ook bij. Lee liep stoer rond, en wel zodanig dat hij ieder moment iemand met een elleboogstoot kon neer slaan. Dan was er op de verjaardag van Rick de zus van Erik Breukink. Zo, daar kijken jullie van op he? En Rick had thuis een foto van Mario Been samen met zijn zoon hangen. Ook had hij in 2009 Alberto Contador een schouderklop gegeven. En toen mijn moeder vertelde dat Jan Smit waarschijnlijk op het eiland was, werd ik helemaal wild. Die moest ik zien en fotograferen. Maar Rick wist me te vertellen dat hij waarschijnlijk al weer vertrokken was. Shit, heb ik weer. Maar ik blijf spotten, want wie weet loopt daar toch ineens weer Geer en Goor, Patricia Paay of Jerney Kaagman voorbij, om een paar wereldberoemdheden te noemen.

Ik heb nog een weekje zoals ik al zei, en ik ga daar niet veel meer in doen. Wat terassen pakken, boekje lezen, aan zwembad zitten, verder gaan met inburgeren (en neem van mij aan, ik heb nog een hele weg te gaan). Morgenavond staat de voetbalwedstrijd van Bandelino op het programma, de club waar Rick voorzitter van is. De grasmat is volgens mij een 2e handsje uit de Arena. En eind van de week gaan we nog een dagje toeren rond het eiland. En ja, dan is het zaterdag en zit het erop.

As vrijdag of zaterdag schrijf ik voor het laatst en ga ik volgens goed Nederlands gebruik de reis evalueren en relativeren.

En oh ja, ik heb gehoord dat Ome Cor een drilboor heeft, kan iemand me daar meer over vertellen?

Reacties

Reacties

de DIKKIES

Hallo Wim
Je verhaaltje gelezen en je voel je zeker wel erg prettig tussen al die beroemdheden en de bobo s
Hou het nog maar een weekje vol daar, want hier is het akelig koud met die oosten wind
Nou tot Zondag en de groetjes van de

DIKKIES

AvdB

Ben jezelf al herkend als bobo? of zijn er geen mensen die met jou op de foto willen?

Het leek te mooi om waar te zijn... Geen cd-rom afgeleverd tussen kerst en oud/ nieuw maar wel een dusdanig resultaat.... maar toen kwam 19-1...

De Directeur

Heee Oomè Wim,

So te leese hêb ie de kursus vôh inbûrgering v'n allochtonen dôôrlopé, en nu ervaah je pass èch hoe vèrvelund dat is! En je kèn lûlleh wat je wil, mâârhu zelfufs een (bijnâh) echte Haagenees as joú krijg jeuk aan zèn gàuwe tàndjes.
Mââhu des al nie te min...je kroesss rond de wérlèld nade't zùn éindè.
Kom lángs bei ôns...ût biêrh staa kâut...

De dirèrkteû'h

Wiel

Rick kennende zullen alle spelers van zijn vereniging wel veplicht zijn met het buitenkantje rechts te moeten passen (paasen) en zeker niet in die midde hé. Speelt de fietstas ook in dat team, of is die transfer niet door gegaan?
Nog even volhouden Wim, en doe de groetjes aan Rick als je hem nog ziet.

@AvdB

Helaas, nee, niet herkend, maar heb naast Lie ook niemand meer herkend. Hij bleek overigens wel in de plaatselijke Appie Hein nog gesignaleerd te zijn (ze hebben hier echt een AH).
En ik ben natuurlijk heel nieuwsgierig naar de resultaten en de impact van 19-1. Maar dat hoor ik wel als ik weer in Ngein ben.

@Directeur

Volgens mij zit er op jullie netwerk een kabeltje los, want je reactie komt bijna onleesbaar aan. Maar uiteraard kom ik binnenkort langs, ik neem aan dat er al een parkeerplek voor me gereserveerd is. Zo niet, wie van jullie heeft de functie van secretaresse?

@Wiel

Nou, jij hebt de twijfelachtige eer als laatste een reactie op je reactie te krijgen. Het team is zeer divers, en elke speler heeft zijn specifieke kwaliteiten, ik denk dat het oude CWP hier van verliest. Ik zag wel een speler na een verkeerde pass zijn kousen optrekken en goed doen, terwijl het spel verder ging (wie zag ik dat nou toch ook eens doen).
Tot slot, dank voor de afbrekende Spaanse kritiek zo nu en dan, als ik in Nederland ben bel ik je.

Gr, Wim

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!